Valamennyi szervezett buszos utazásnak és egyéni autós kirándulásnak pillanatnyi megállóhelye a kicsiny osztrák település.
Maria Schutz ugyanúgy Mária kegyhely, mint Mariazell. A település az 1500-as évek óta a passzionista rend egyik központja. Ez a katolikus férfi szerzetesrend nagyon kis létszámú, mert Maria Schutzon kívül a világban még 2 helyen vannak összesen. Az aprócska település gyakorlatilag a passzionista rend kolostor- és templomépítésével kezdődött, mert előtte teljesen néptelen volt a vidék, majd pedig a Mária Terézia korabeli skótok betelepítése adott egy újabb löketet a környék fejlődésének.
A település a Sonnwendstein-hegyvidék és a Semmeringer Alpen (Semmeringi Alpok) találkozásánál fekszik tengerszint felett 760 m magasan. Az aprócska település 2001-ben kapott városi rangot. Lakosságszáma lassú fogyatkozást mutat, jelenleg a legutolsó 2008-as népességszámlálás szerint lakosainak száma 780 fő volt.
Az ország és egyben Európa legkeskenyebb városházája itt van, de egyben Ausztria legmagasabb keresztje is itt található. A bécsi Stephansdom keresztjének magassága 2,85 m és a Maria Schutzban lévő ezzel szemben 4,16 m magas. A város templomának oltár mögötti részen egy gyógyforrás fakad, aminek a helyiek és az osztrákok szerint "csodatévő ereje" van.
Egy kis rövid szusszanásnyi pihenőt érdemes itt tartani és utána megújult erővel folytathatjuk utunkat tovább a Schottwien-viadukton (a Morzsa-hídon) keresztül uticélunk felé.
A völgyben található Schottwien településre Mária Terézia skótokat telepített be, amikor elnéptelenedett a vidék. A Schottwien név szó szerint Skótbécset jelent. A viadukt megépítése előtt csak a Sonnwendstein-hegyvidék teljes megkerülésével lehetett Maria Schutzba eljutni, mert a Semmeringer Alpen (Semmeringi Alpok) felől teljes képtelenség volt megközelíteni a települést. Az osztrák kormány elhatározta egy viadukt építését, amit 2 év múlva, 1986-ban elkezdtek építeni nemzetközi összefogással.
A munkában a magyar Hídépítő Zrt., az osztrák Strabag, valamint olasz, francia és svájci hídépítő mérnökök vettek részt. A Schottwien-viadukt beceneve, vagy gúnyneve azért Morzsa-híd (Mörselbrücke), mert időközben elfogyott a pénz és leállították az építkezést túlköltekezésre hivatkozva. Majd 3 év múlva, 1996-ban folytatták az építkezést és így teljes szakasza 2007 őszére készült el a terv szerinti 2004-es átadás helyett. Előnye pedig a gyorsasága, mivel ez autópálya-híd és a Sopron-Mariazell távolságot 20 km-rel lerövidíti, vagyis menetidőben 30 perc csökkenést jelent ennek a hídnak az elkészülte.
Most pedig a képek következnek:
|
Maria Schutz, autópályaállomás az Alpokkal |
|
Maria Schutz, Auerhahn Fogadó |
|
Maria Schutz, házrészlet |
|
Maria Schutz, városközpont |
|
Maria Schutz, kegyeleti templom főoltára |
|
Maria Schutz, kegyeleti templom orgonája |
|
Maria Schutz, kegyeleti templom szószéke és főoltára |
|
Maria Schutz, kegyeleti templom szószéke |
|
Maria Schutz, kegyeleti templom tornyai |
|
Maria Schutz, kegyeleti templom Madonna-szobor |
|
Maria Schutz, passzionista kolostor |
|
Maria Schutz, passzionista rend alapítójának emlékműve |
|
Schottwien falu az Alpokkal |
|
Schottwien-viadukt az Alpokkal |
|
Schottwien-viaduktról Maria Schutzra nézve |
Kedves Pölös, nagyon érdekes ez a skót vonal, hol lehet erről bővebben olvasni? (Csak csöndben mondom, hogy a passionista rendet 1720-ban alapították... :-) )
VálaszTörlés