2016. április 29., péntek

Maria Schutz, az Alpok gyöngyszeme

Valamennyi szervezett buszos utazásnak és egyéni autós kirándulásnak pillanatnyi megállóhelye a kicsiny osztrák település.
Maria Schutz ugyanúgy Mária kegyhely, mint Mariazell. A település az 1500-as évek óta a passzionista rend egyik központja. Ez a katolikus férfi szerzetesrend nagyon kis létszámú, mert Maria Schutzon kívül a világban még 2 helyen vannak összesen. Az aprócska település gyakorlatilag a passzionista rend kolostor- és templomépítésével kezdődött, mert előtte teljesen néptelen volt a vidék, majd pedig a Mária Terézia korabeli skótok betelepítése adott egy újabb löketet a környék fejlődésének.
A település a Sonnwendstein-hegyvidék és a Semmeringer Alpen (Semmeringi Alpok) találkozásánál fekszik tengerszint felett 760 m magasan. Az aprócska település 2001-ben kapott városi rangot. Lakosságszáma lassú fogyatkozást mutat, jelenleg a legutolsó 2008-as népességszámlálás szerint lakosainak száma 780 fő volt.
Az ország és egyben Európa legkeskenyebb városházája itt van, de egyben Ausztria legmagasabb keresztje is itt található. A bécsi Stephansdom keresztjének magassága 2,85 m és a Maria Schutzban lévő ezzel szemben 4,16 m magas. A város templomának oltár mögötti részen egy gyógyforrás fakad, aminek a helyiek és az osztrákok szerint "csodatévő ereje" van.
Egy kis rövid szusszanásnyi pihenőt érdemes itt tartani és utána megújult erővel folytathatjuk utunkat tovább a Schottwien-viadukton (a Morzsa-hídon) keresztül uticélunk felé.
A völgyben található Schottwien településre Mária Terézia skótokat telepített be, amikor elnéptelenedett a vidék. A Schottwien név szó szerint Skótbécset jelent. A viadukt megépítése előtt csak a Sonnwendstein-hegyvidék teljes megkerülésével lehetett Maria Schutzba eljutni, mert a Semmeringer Alpen (Semmeringi Alpok) felől teljes képtelenség volt megközelíteni a települést. Az osztrák kormány elhatározta egy viadukt építését, amit 2 év múlva, 1986-ban elkezdtek építeni nemzetközi összefogással.
A munkában a magyar Hídépítő Zrt., az osztrák Strabag, valamint olasz, francia és svájci hídépítő mérnökök vettek részt. A Schottwien-viadukt beceneve, vagy gúnyneve azért Morzsa-híd (Mörselbrücke), mert időközben elfogyott a pénz és leállították az építkezést túlköltekezésre hivatkozva. Majd 3 év múlva, 1996-ban folytatták az építkezést és így teljes szakasza 2007 őszére készült el a terv szerinti 2004-es átadás helyett. Előnye pedig a gyorsasága, mivel ez autópálya-híd és a Sopron-Mariazell távolságot 20 km-rel lerövidíti, vagyis menetidőben 30 perc csökkenést jelent ennek a hídnak az elkészülte.

Most pedig a képek következnek:
Maria Schutz, autópályaállomás az Alpokkal
Maria Schutz, Auerhahn Fogadó
Maria Schutz, házrészlet
Maria Schutz, városközpont
Maria Schutz, kegyeleti templom főoltára
Maria Schutz, kegyeleti templom orgonája
Maria Schutz, kegyeleti templom szószéke és főoltára
Maria Schutz, kegyeleti templom szószéke
Maria Schutz, kegyeleti templom tornyai
Maria Schutz, kegyeleti templom Madonna-szobor
Maria Schutz, passzionista kolostor
Maria Schutz, passzionista rend alapítójának emlékműve
Schottwien falu az Alpokkal
Schottwien-viadukt az Alpokkal
Schottwien-viaduktról Maria Schutzra nézve

1 megjegyzés:

  1. Kedves Pölös, nagyon érdekes ez a skót vonal, hol lehet erről bővebben olvasni? (Csak csöndben mondom, hogy a passionista rendet 1720-ban alapították... :-) )

    VálaszTörlés

Pápa, a reformáció városa

Debrecen a kálvinista Róma, Pápa pedig a reformáció városa.  A gondolatot az adta, hogy tavasszal elmentem Pápa városába, mert a Reformata M...