Az osztrák állam a Magyar Hídépítő Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. (régebben Strabag Hungária Rt.) és a Vegyépszer Rt. részvételével és egy nagy adag uniós beruházási pénzből 2007-től kezdődően egy vasúti gigaprojekt keretében elkezdték építeni Bécs főpályaudvarát a Südbahnhof drasztikus átépítésével, ami egy nagy arányú bővítéssel jár.
Ezzel párhuzamosan a nagyon nagy múltú, nemzetközi vasúti csomópontként is jegyzett Westbahnhof is áldozatául esett a modernizációnak.
Ez azt jelenti, hogy a pályaudvar központi épülete, mely ipari-és vasúti műemlék rangot kapott azt meghagyják eredeti, 50-es évekbeli szocreál stílusában, de két oldalra, bal és jobb oldalon egyaránt egy-egy 8-10 emeletes tornyot építenek WestbahnCityCenter Wien néven, ahogy Budapesten is tették a WestEnd City Center esetében is.
A nagy múltú Westbahnhof a 2015-ös ünnepélyes megnyitás után már csak leminősített formában, helyi pályaudvarként HÉV-állomásként az S-Bahn szerelvények fogadását és indítását fogja lebonyolítani.
Így múlik el a világ dicsősége! Isten veled vasúttörténelem!
Képek a Südbahnról és a Westbahnról:
Bécs, Südbahnhof csarnoka 2005 körül |
Bécs, Südbahnhofból ami maradt |
Bécs, Westbahnhof bontás alatt |