2011. szeptember 17., szombat

Bécs legnagyobb és legforgalmasabb vasútállomása

Még régebben írtam bejegyzést Ausztria vasúti közlekedéséről Südbahn vagy Déli vasút címmel, de úgy gondolom, hogy most ezt kiegészítsem.
Az osztrák állam a Magyar Hídépítő Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. (régebben Strabag Hungária Rt.) és a Vegyépszer Rt. részvételével és egy nagy adag uniós beruházási pénzből 2007-től kezdődően egy vasúti gigaprojekt keretében elkezdték építeni Bécs főpályaudvarát a Südbahnhof drasztikus átépítésével, ami egy nagy arányú bővítéssel jár.
Ezzel párhuzamosan a nagyon nagy múltú, nemzetközi vasúti csomópontként is jegyzett Westbahnhof is áldozatául esett a modernizációnak.
Ez azt jelenti, hogy a pályaudvar központi épülete, mely ipari-és vasúti műemlék rangot kapott azt meghagyják eredeti, 50-es évekbeli szocreál stílusában, de két oldalra, bal és jobb oldalon egyaránt egy-egy 8-10 emeletes tornyot építenek WestbahnCityCenter Wien néven, ahogy Budapesten is tették a WestEnd City Center esetében is.
A nagy múltú Westbahnhof  a 2015-ös ünnepélyes megnyitás után már csak leminősített formában, helyi pályaudvarként HÉV-állomásként az S-Bahn szerelvények fogadását és indítását fogja lebonyolítani.
Így múlik el a világ dicsősége! Isten veled vasúttörténelem!

Képek a Südbahnról és a Westbahnról:
Bécs, Südbahnhof csarnoka 2005 körül







Bécs, Südbahnhofból ami maradt


Bécs, Westbahnhof bontás alatt






Bécs, Központi pályaudvar látványterve (új Südbahnhof)

Még annyi kiegészítés jár hozzá, hogy egykoron, amikor az egységes osztrák vasúthálózat kiépült, 1850-1860 közti időszakban, Bécs Nagykörútján a Westbahnhof és a Südbahnhof volt a két legforgalmasabb és legnagyobb pályaudvara a császári fővárosnak.
A Südbahnhof végre a helyére kerül és elnyeri az osztrák főváros legnagyobb pályaudvara rangot, a Központi pályaudvara lesz Bécsnek a Süd, de viszont nagy szívfájdalmam az, hogy a Westbahn rangját a nemzetközi csomópontból egy egyszerű helyi HÉV-állomássá, helyi belföldi pályaudvarrá minősíti vissza az osztrák államvasút, az ÖBB.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pápa, a reformáció városa

Debrecen a kálvinista Róma, Pápa pedig a reformáció városa.  A gondolatot az adta, hogy tavasszal elmentem Pápa városába, mert a Reformata M...