Amikor 1975-ben megszülettem csodaszámba ment külföldre utazni, mert az akkor csehszlovák-magyar államhatárt ugyanúgy fegyveresen védték, mint a magyar-osztrák határt.
1988-ban kitört az utazási láz, 1985-től kezdve megjelentek a magán utazási irodák, Kisalföld Volántourist Zrt., Blaguss Volánbusz, illetve Eurolines Hungary. 1990-ben elindultak a buszos társasutazások is, leomlott a vasfüggöny.
Ezáltal Győr-Moson-Sopron megye két jelentős határállomása:
Rajka, a németajkúaknak Raggersdorf teljesen nyitottá vált és 2011-ig amíg Győr-Pozsony közt vasúti közlekedés volt Szlovákia felé el lehetett jutni akadálytalanul, 2012 óta pedig már nemzetközi buszforgalom sincsen, csak szervezett turistaúttal, illetve egyénileg autóval lehet eljutni a szlovák fővárosba.
Hegyeshalom is rohamosan fejlődött, mert az összes nemzetközi buszjáratnak és nemzetközi vonatoknak egyaránt megállóhelye és csomópontja nyugat felé, mert nemcsak Ausztria, de Svájc, Németország és Franciország felé is így lehet a lehető leggyorsabban eljutni, de bizonyos esetekben Csehország irányába, Prága és Brno irányába is, hiszen a Bécs Hbf-en vagy a Bécs Nordbahnhofon (Praterstern Wien Bahnhof) lehet átszállni a csehekhez közlekedő EURegio, illetve nemzetközi gyorsokra, InterCity-re, EuroCity-re és a zöld festésű RailJet-járatokra is.
Képek:
|
Rajka vasútállomás főépülete |
|
Rajka vasútállomás Szergej emlékművel |
|
Rajka vasútállomás Talenttal |
|
Rajka vasútállomás, vasúti emléktáblák |
|
Rajka vasútállomás Ward-Leonard mozdonnyal |
Hegyeshalom