A Krokodil-mozdony a vasúttörténet egyik legnagyobb példányszámban gyártott tolatómozdonya. A történet az 1880-1890 közti időszakban kezdődött Angliában, amikor Ward és Leonard mérnökpáros egy nagyon egyszerű, egyenirányítós egyáramnemű villanymozdonyt szerkesztett, amelyet a svájci Wintherthur Mozdonygyárnak adott el.
A svájciak 1921-ben gyártották a legelső Krokodilt angol licenc alapján.
Egész Európa mozdonyparkja a II. világháborúban megsemmisült. Mivel az első lépcsőben csak olcsó mozdonyokra volt a legnagyobb igény, ezért először a tolatómozdonyok gépparkja újult meg, aminek legelső lépcsője volt a Krokodil, vagy Leó, avagy Szöcske, ahogyan a vasutas szaknyelv becézi ezt a típust.
Minden vasúttársaság vásárolt belőle, de a legtöbb ilyen mozdonya a Németországi Szövetségi Vasútnak (DB) van E-94 típusjelzéssel, utána az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) tulajdonában van 1020 típusjelzéssel ennél egy kicsit kevesebb, és a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) járműparkjában van a legkevesebb Leó, avagy Szöcske V41/V42-es típusjelzéssel.
Ajánló:
DB E-94
ÖBB 1020
MÁV V41/V42
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Pápa, a reformáció városa
Debrecen a kálvinista Róma, Pápa pedig a reformáció városa. A gondolatot az adta, hogy tavasszal elmentem Pápa városába, mert a Reformata M...
-
Valamennyi szervezett buszos utazásnak és egyéni autós kirándulásnak pillanatnyi megállóhelye a kicsiny osztrák település. Maria Schutz ugy...
-
Budapest körútjainak rendszere az 1838-as árvíz után jött létre, amelyet elkezdtek építeni, de az 1848-1849-es forradalom és szabadságh...
-
A XIII. kerület egészét Angyalföldnek hívják, amelynek a Duna felé eső része Újlipótváros, amelyhez a Lőportáridűlő városrész is hozzá tarto...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése