2016. július 1., péntek

Dombóvár, a vasúti emlékhely

Tolna megye második legnépesebb városa a 19 000 lakosú Dombóvár.
A környék hatalmas gazdasági erővel rendelkező Dombó Pál volt, aki a települést is naggyá tette. Mondtam amikor utaztam a vonaton, hogy itt van Dombóvár, itt lakott a Dombó Pál.
Viccet félretéve. Kinek is jut eszébe az, hogy elmenjen ide? Senkinek, de nekem igen, mert amikor a Budapest-Pécs vasútvonal megépült akkor kapcsolódott be a város az ország vérkeringésébe és tett szert jelentős gazdasági szerepre is.
Azért látogattam meg a várost, mert az egykori sztahanovista mozdonyvezetőnek állítottak emlékül egy vasúti múzeumot a Magyar Közlekedési-és Műszaki Múzeum (MMKM) fiókjaként valamikor 1998-ban, a Beles Lajos Vasúti Múzeum nemcsak az egykori sztahanovista mozdonyvezetőnek állít emléket, hanem a magyar vasút hőskorából is kiállít néhány tárgyat, amik közt van olyan is, amit külföldi vasútbarátoktól kaptak.
Egyszer érdemes elvonatozni ide, mert ezt mindenkinek látnia kell egyszer.

Képek:
424-es gőzös (Bivaly mozdony)
Bíróság
BLVGy (Vasúti Múzeum)
Cerbona-gyár
Földhivatal
Főposta
Mária-lak
Gábor Cukrászda
Rendőrség
sztahanovista mozdonyvezető oklevele
Takarékbank
Tinódi Lantos Sebestyén szobra
Turul emlékmű
Ügyészség
Munkaügyi Központ
Múzeum
Városi Könyvtár
városközpont
ÁMK
víztorony

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pápa, a reformáció városa

Debrecen a kálvinista Róma, Pápa pedig a reformáció városa.  A gondolatot az adta, hogy tavasszal elmentem Pápa városába, mert a Reformata M...